May 31, 2010

senyap2 sudah!!

last nyte, aku online isi borang further study..aku try minta kat UNIKL..dulu isi borang UPU, x dpt..siap wat rayuan 2..still xdpt..naseb2..course yang aku pilih kat unikl tu 1)Bachelor of Clinical Laboratory Science (hons.), 2)Bachelor of Medical Science Technology (Hons) in Environmental Healthcare (Hons.) and choice aku yg ke3 ntah ape aku x ingat..kat unikl ni ade loan ptptn n mara..aku da discuss ngan cik yana smlm..if kitorang dpt same2, nak apply mara je..huhu...tapi kan ayah x tau lagi aku wat bende ni..takut nak ckp..ni pun wat senyap2 je..cam mane nak ckp kat ayah ni..buntu da pale otak aku ni..ye la..takut insiden yg same jadi..ingat lagi aku..last year, punye cite..aku dapat offer letter UNISEL..ingat ayah bagi pegi..tapi hampa..ayah ckp, x yah la..keje dulu..aku nangesh je la tyme 2..nak wat ape kan..x kan nak memberontak..huhu..so, aku sebagai anak, akur je la bile ayah decide cam2..lg pun, 2 kan private college..mesti la mahal kan..2 yg ayah x bagi..sedar x sedar, da lebih setahun aku duk tanam anggur..wat part tyme je..mule2, keje kat kedai nset..keje mcm nak mamposs..gaji ciput..keje ngan cine..kene kerahan tenaga la..huhu..then, aku berhenti..kakak sedara aku ajak keje kat klinik gigi ngan die..so, bermulalah keje aku sbg dental assistant..dari bulan 11 smpi la skang ni..huhu..keje tetap xde lagi..interview da byk kali pergi..tapi xde satu pun yg melekat..mcm2 da aku lalui setahun lebih ni..kene kutuk ngan org..kene sindir ngan org..smpikan satu mase 2, rase xnak kuar umah je..huhuhu..baru2 ni, jiran aku ade tanye2 gak nape aku x dpt2 keje tetap lagi..mane la aku tau..dah xde rezeki aku lagi, nak wat cam mane..duk kat kampung, mcm ni la..diorang suke amek tau hal jiran tetangga..konon2, concern la pasal hal anak2 jiran..bagus2 jiran aku ni..huhu..aku bukan give up..ramai yg nasihatkan aku supaya sabar dulu..diorang ckp, belum rezeki lg..ye..aku sabar la ni..tapi, kita kan manusia..kdg2 smpi satu tahap, rase mcm da xleh sabar je..masyaallah..ape nk jadi ngan aku ni..sebab aku da x sabar 2 la, aku terisi form unikl 2 without my dad permission..ayah..maafkan kakak ye..kalo la aku dpt unikl 2, mane la lubang aku nak gali nak cari dwit bayar mase pendaftaran nanti..intake yg paling dekat, bulan 7 ni..skang da masuk bulan 6..Ya Allah..dugaan2..bagi aku kekuatan ya tuhan..semoga ada sinar yg menanti aku di hadapan sana..aminn...

0 comments:

Post a Comment

May 31, 2010

senyap2 sudah!!

Posted by ::WAWA AZURA:: at 3:41 AM
last nyte, aku online isi borang further study..aku try minta kat UNIKL..dulu isi borang UPU, x dpt..siap wat rayuan 2..still xdpt..naseb2..course yang aku pilih kat unikl tu 1)Bachelor of Clinical Laboratory Science (hons.), 2)Bachelor of Medical Science Technology (Hons) in Environmental Healthcare (Hons.) and choice aku yg ke3 ntah ape aku x ingat..kat unikl ni ade loan ptptn n mara..aku da discuss ngan cik yana smlm..if kitorang dpt same2, nak apply mara je..huhu...tapi kan ayah x tau lagi aku wat bende ni..takut nak ckp..ni pun wat senyap2 je..cam mane nak ckp kat ayah ni..buntu da pale otak aku ni..ye la..takut insiden yg same jadi..ingat lagi aku..last year, punye cite..aku dapat offer letter UNISEL..ingat ayah bagi pegi..tapi hampa..ayah ckp, x yah la..keje dulu..aku nangesh je la tyme 2..nak wat ape kan..x kan nak memberontak..huhu..so, aku sebagai anak, akur je la bile ayah decide cam2..lg pun, 2 kan private college..mesti la mahal kan..2 yg ayah x bagi..sedar x sedar, da lebih setahun aku duk tanam anggur..wat part tyme je..mule2, keje kat kedai nset..keje mcm nak mamposs..gaji ciput..keje ngan cine..kene kerahan tenaga la..huhu..then, aku berhenti..kakak sedara aku ajak keje kat klinik gigi ngan die..so, bermulalah keje aku sbg dental assistant..dari bulan 11 smpi la skang ni..huhu..keje tetap xde lagi..interview da byk kali pergi..tapi xde satu pun yg melekat..mcm2 da aku lalui setahun lebih ni..kene kutuk ngan org..kene sindir ngan org..smpikan satu mase 2, rase xnak kuar umah je..huhuhu..baru2 ni, jiran aku ade tanye2 gak nape aku x dpt2 keje tetap lagi..mane la aku tau..dah xde rezeki aku lagi, nak wat cam mane..duk kat kampung, mcm ni la..diorang suke amek tau hal jiran tetangga..konon2, concern la pasal hal anak2 jiran..bagus2 jiran aku ni..huhu..aku bukan give up..ramai yg nasihatkan aku supaya sabar dulu..diorang ckp, belum rezeki lg..ye..aku sabar la ni..tapi, kita kan manusia..kdg2 smpi satu tahap, rase mcm da xleh sabar je..masyaallah..ape nk jadi ngan aku ni..sebab aku da x sabar 2 la, aku terisi form unikl 2 without my dad permission..ayah..maafkan kakak ye..kalo la aku dpt unikl 2, mane la lubang aku nak gali nak cari dwit bayar mase pendaftaran nanti..intake yg paling dekat, bulan 7 ni..skang da masuk bulan 6..Ya Allah..dugaan2..bagi aku kekuatan ya tuhan..semoga ada sinar yg menanti aku di hadapan sana..aminn...

0 comments on "senyap2 sudah!!"

Post a Comment